توضیحاتی در مورد سقف‌های عرشه فولادی

سقف‌های عرشه فولادی سقف‌هایی هستند که با استفاده از دو عنصر ورق‌های فولادی گالوانیزه ذوزنقه‌ای شکل تحتانی و برش گیرها که در این نوع سقف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد از سایر سقف‌ها متمایز می‌شود و البته با استفاده از آرماتوربندی و بتن ریزی بر روی این ورق فولادی، این نوع سقف اجرا می‌شود. از بخش‌های اصلی سقف‌های کامپوزیت عرشه فولادی باید به تیرهای فرعی مورد نیاز در بین تیرهای اصلی سازه اشاره نمود.


قطعات سقف عرشه ­فولادی باید قبل از اتصال دائم به سازه اصلی، کاملا در محل مناسب قرار گرفته و تنظیم شوند. اگر تکیه­ گاه ­ها همتراز نباشند، باید مشکل گزارش شود تا اصلاحات لازم قبل از اجرای عرشه­ ها انجام گردد. عرض تکیه ­گاه­ ها باید حداقل برابر با عمق عرشه ها باشد. قطعات سقف های عرشه فولادی باید با اتصالات کافی و مناسب به تکیه­گاه­ ها متصل شوند.

کلیه­ عرشه ­هایی که تا محل اجرای طبقه بالا برده­ اند باید به شکل مناسب و با دقت، با استفاده از کابل­های فلزی و زنجیرهای آویز بسته شوند. مجموعه قطعات در عملیات بالابردن باید علامت­ گذاری شوند. قطعات باید طوری قرار داده شوند که اضافه بار به سازه اصلی وارد نکنند.

کلیه صفحات سقف عرشه فولادی، بعد از نصب و تنظیم شدن، باید تا قبل از ترک محل کار توسط عوامل، به شکل مناسبی محافظت شوند. تمامی برش­ های عرشه، تسمه­ ها، مواد جمع شده و دیگر مواد اضافی مربوط به عرشه­ های فولادی باید در انتهای روز از روی سقف جمع آوری شده و به پایین منتقل گردد.

سقف عرشه فولادی در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در ایران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و کاربرد آن در حیطه الزامات ارائه شده توسط این مرکز، مجاز است.


درب ضد سرقت ترک

درب ضد سرقت ترک

درب های شرکت درسام از نوع درب ضد سرقت ترک می باشد. البته این نوع درب های در خاک ایران عزیز کلاف بندی می شوند ولی تمام ساختارهای مورد استفاده در درب ضد سرقت ترک از جمله یرآق و اکسسوری های مورد استفاده و رویه های پیش ساخته از یکی از کارخانجات درب ضد سرقت ترک در کشور ترکیه وارد می شود.

این نوع درب ها دارای تنوع رویه ای زیادی در مقایسه با محصولات ساخت کشور ایران می باشد و این دقیقا فاکتوری است که درب ضد سرقت ترک درسام را از دیگر درب های ضد سرقت مجزا کرده است.

درب ضد سرقت بیشتر از ۲۰۰ نوع تنوع رویه دارد که به نظر می رسد می تواند تنوع خیلی از افراد را تامین کند. برایقفل درب ضد سرقت ترک نیز از مارک های داف و کاله استفاده می شود که بسته به نوع امنیتی که مشتریالن نیاز دارند از قفل های ۱۴ زبانه و هفت زبانه استفاده می شود. این نوع قفل ها دارای شاستی کشی متفاوتی در داخل  درب ضد سرقت  می باشد و باید جای قفل درب ضد سرقت ترک در قفل های چهارزبانه سوراخ کاری شود و استیل بر روی آنها نصب شوند برای قفل های ۱۴ زبانه نیاز به نیم پاشنه برای درب ضد سرقت  می باشد که زبانه پایینی در داخل نیم پاسنه فلزی فرو رود.

ضخامت درب ضد سرقت در حدود ۷ سانتی متر می باشد که قابله این نوع درب ۴٫۵ سانتی متر می باشد و مهمترین ویژگی این نوع درب ضد سرقت استفاده از فلز مقاوم برای ساختار چهارچوب می باشد.

چهارچوب فلزی یو مانند برای درب ضد سرقت در نظر گرفته شده است که ساختار در ضد سرقت ترک بتواند پایه ی  مناسبی برای اتکای لولا های درب داشته باشد. با توجه به جسته ی درب و چگالی فلز و وزن درب نوع لولای مورد استفاده بسیار مهم می باشد و از ۳ لولا برای درب ضد سرقت ترک استفاده می کنند.

روکش درب ضد سرقت

روکش درب ضد سرقت

تنوع رنگی و متریال در روکش های درب ضد سرقت بسیار زیاد شده است بصورتی که حتی سازندگان نیز در بعضی از مواقع قابلیت تشخیص انواع جدید روکش درب ضد سرقت را ندارند. البته در ابتدا باید اشاره بشود که خیلی از انواع  روکش درب ضد سرقت از کشور های اروپایی بخصوص کشور همسایه ترکیه وارد می شود.

البته بسیاری از فرآیند های تولید درب ضد سرقت نیز توسط مهندسین ترکیه در ایران راه اندازی شده است. روکش های جدید که مورد استفاده می شود روکش های گردو آمریکایی و بلوط آمریکایی می باشد. دلیل استفاده از این نوع روکش ها این می باشد که طرح و نقش چوب گردو و بلوط بسیار زیبا می باشد و در بعضی از مواقع بخصوص برای چوب گردو نیازی به استفاده از رنگ های متنوع با شاپان نمی باشد و با استفاده از یک خود رنگ ساده طرح و نقش زیبایی روکش درب ضد سرقت ایجاد می شود.

البته استفاده از روکش های وارداتی اروپایی و کانادایی و آمریکایی باعث می شود که هزینه ی نهایی در ضد سرقت بیشتر از معمول تمام شود ولی در کنار این عمر زیبایی خاصی را برای در ضد سرقت به ارمغان می آورد. بلوط نیز به دلیل تغییرات آوندی در ساختار ریز خود و بزرگ بودن آوندهای چوب پایان و چوب پایان خود نقوش زنده ای را ایجاد می کند البته به جز رنگ های هم رنگ می توان از رنگ های پلی استری رنگی نیز برای رنگ آمیزی این نوع روکش درب ضد سرقت استفاده کرد.

در کنار این یک نوع روکش وجود دارد که بسیار زیاد در ایران مورد استقبال می باشد و استفاده از روکش ملچ می باشد که نقش زیبا و زنده ای را بوجود می آورد. جدیدا از روکش های hpl و روکش های ملامینه نیز برای روکش درب ضد  سرقت استفاده می شود که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. طرح های پاییز و بهار و زمستان بر روی درب ضد سرقت می تواند علامت زندگی باشد که بسیار زیبا و دل فریب می باشد. یک نوع دیگر روکش درب ضد سرقت روکش راش می باشد که شاید بتوان گفت بیشتر حجم مصرف را در بین روکش ها دارد و دلیل آن قیمت مناسب و طرح های مناسب این نوع روکش می باشد.

بر روی روکش های راش رنگ های متنوع گردویی سیر و روشن و ماهاگونی و غیره بوجود می آید که بسیار زیبا می باشد و استقبال خوبی از طرف خریداران شده است. درب ضد سرقت ، درب های ضد سرقت