توضیحاتی در مورد سقف‌های عرشه فولادی

سقف‌های عرشه فولادی سقف‌هایی هستند که با استفاده از دو عنصر ورق‌های فولادی گالوانیزه ذوزنقه‌ای شکل تحتانی و برش گیرها که در این نوع سقف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد از سایر سقف‌ها متمایز می‌شود و البته با استفاده از آرماتوربندی و بتن ریزی بر روی این ورق فولادی، این نوع سقف اجرا می‌شود. از بخش‌های اصلی سقف‌های کامپوزیت عرشه فولادی باید به تیرهای فرعی مورد نیاز در بین تیرهای اصلی سازه اشاره نمود.


قطعات سقف عرشه ­فولادی باید قبل از اتصال دائم به سازه اصلی، کاملا در محل مناسب قرار گرفته و تنظیم شوند. اگر تکیه­ گاه ­ها همتراز نباشند، باید مشکل گزارش شود تا اصلاحات لازم قبل از اجرای عرشه­ ها انجام گردد. عرض تکیه ­گاه­ ها باید حداقل برابر با عمق عرشه ها باشد. قطعات سقف های عرشه فولادی باید با اتصالات کافی و مناسب به تکیه­گاه­ ها متصل شوند.

کلیه­ عرشه ­هایی که تا محل اجرای طبقه بالا برده­ اند باید به شکل مناسب و با دقت، با استفاده از کابل­های فلزی و زنجیرهای آویز بسته شوند. مجموعه قطعات در عملیات بالابردن باید علامت­ گذاری شوند. قطعات باید طوری قرار داده شوند که اضافه بار به سازه اصلی وارد نکنند.

کلیه صفحات سقف عرشه فولادی، بعد از نصب و تنظیم شدن، باید تا قبل از ترک محل کار توسط عوامل، به شکل مناسبی محافظت شوند. تمامی برش­ های عرشه، تسمه­ ها، مواد جمع شده و دیگر مواد اضافی مربوط به عرشه­ های فولادی باید در انتهای روز از روی سقف جمع آوری شده و به پایین منتقل گردد.

سقف عرشه فولادی در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در ایران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و کاربرد آن در حیطه الزامات ارائه شده توسط این مرکز، مجاز است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.