کیک شیر داغ

کیک شیر داغ یک کیک و شیرینی سنتی دو لایه هست که احتمالاً خاستگاه آن از ایالت‌های میانه ساحل اقیانوس اطلس است. این کیک، یک کیک سریع و یک لایه است که در ایالت‌های جنوبی آمریکا سدر می‌شود و دارای میوه، پودر قند یا نارگیل آب‌پز است. کیک شیر داغ طعم خودش را از شیر جوشیده شده که جزء مایع خمیر است، دریافت می‌کند.

ابزار مورد نیاز

فر

همزن

کاسه

شیرجوش

الک

قالب

کاغذ درغنی

لیسک

مواد لازم

 

 1 پیمانه شیر

 2 پیمانه آرد سفید (قنادی)

 1 و 1/4 پیمانه شکر

 2 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

 1/5 قاشق چای خوری نمک

 1/2 قاشق چای خوری وانیل

 1/2 قاشق چای خوری هل

 4 عدد تخم مرغ

 100 گرم کره

 1 قاشق غذا خوری کنجد

دستور تهیه

 

شیر و کره را از یخچال بیرون می آوریم تا هم دمای محیط شود. بکینگ پودر و نمک را با آرد مخلوط می کنیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. تخم مرغ ها را جداگانه در پیاله ای می شکنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم.

وانیل، شکر و هل را به آن اضافه می کنیم و با دور متوسط همزن برقی به مدت ۵ دقیقه مواد را  هم می زنیم تا کشدار شود. فر را روشن می کنیم و در دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد اجازه میدهیم به مدت ۱۵ دقیقه گرم شود.

شیر را در شیرجوش می ریزیم و کره را هم به آن اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کناره های شیرجوش شروع کنده به جوشیدن کند. حرارت را همان لحظه خاموش می کنیم و کم کم به مواد تخم مرغ اضافه می کنیم.

با قاشق مخلوط می کنیم و ۳۰ ثانیه مواد را با هم مخلوط می کنیم و مخلوط آرد الک شده را هم در ۲ مرحله به مواد اضافه می کنیم و با قاشق یا لیسک مخلوط می کنیم و اگر هنوز خوب مواد یکدست نشده بود، با دور تند همزن برقی ۷ ثانیه مواد را هم می زنیم. (البته باید دقت کنیم که زیاد نباید مواد را مخلوط کنیم چون پف کیک می خوابد).

قالب را با قلمو چرب می کنیم و کمی آرد می پاشیم و یا کاغذ روغنی کف قالب قرار می دهیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و کمی کنجد روی آنن می پاشیم، مایع را در داخل فر می گذاریم و در دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد به مدت ۴۵ دقیقه اجازه می دهیم تا کیک بپزد.

بعد از پخت کیک ۳ دقیقه بعد از داخل فر کیک را بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا خنک بشود.