رژیم غذایی و سلامت پوست

  رژیم غذایی سالم داشته باشید

یک صنعت چند میلیارد دلاری اختصاص دارد به محصولاتی که پوست شما را به بهترین شکل نشان می دهد و ادعا می کنند با علائم پیری مبارزه می کنند. اما مرطوب کننده ها فقط پوست را عمیق می کنند و پیری در سطح سلولی عمیق تری ایجاد می شود.


آنچه می خورید به اندازه محصولاتی که روی پوست خود می گذارید مهم است. رژیم غذایی شما می تواند سلامت پوست شما را از داخل بهبود ببخشد ، بنابراین با استفاده از یک رژیم غذایی سالم رنگ چهره روشن شروع می شود.


غذاهای سالم برای پوست

در اینجا برخی از غذاهایی آورده شده است که با تحقیقات تایید شده است که برای پوست مفید هستند.


انبه حاوی ترکیباتی با خاصیت آنتی اکسیدانی است. این ترکیبات به محافظت از اجزای پوست مانند کلاژن کمک می کنند.


گوجه فرنگی دارای مزایای پیشگیری از سرطان پوست است. یک منبع منبع معتبر در موش ها نشان داد که مصرف روزانه گوجه فرنگی پس از قرار گرفتن در معرض نور UV ، رشد تومورهای سرطان پوست را 50 درصد کاهش می دهد.


مصرف روزانه گوجه فرنگی می تواند به محافظت در برابر سرطان پوست کمک کند.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از رب گوجه فرنگی در وعده های غذایی می تواند به محافظت در برابر آفتاب سوختگی کمک کند. بعد از 10 هفته ، افرادی که 40 گرم رب گوجه فرنگی در روز مصرف می کردند ، 40 درصد آفتاب سوختگی کمتری نسبت به گروه کنترل داشتند.


تصور می شود که لیکوپن ، رنگدانه ای که باعث ایجاد رنگ قرمز عمیق گوجه فرنگی می شود ، در اثر محافظتی گوجه فرنگی در برابر آسیب UV نقش دارد.


روغن زیتون با منبع کمتری در معرض خطر عکاسی شدید از صورت قرار دارد - یعنی آسیب تجمعی به پوست که شامل چین و چروک ، لکه های تیره و تغییر رنگ است که در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید ایجاد می شود.


فلاوانولهای کاکائو موجود در شکلات تلخ ممکن است ساختار و عملکرد پوست را بهبود بخشد. دانشمندان کشف کردند که فلاوانول های کاکائو باعث کاهش زبری و پوسته پوسته شدن پوست ، افزایش رطوبت پوست و کمک به دفاع از پوست در برابر آسیب اشعه ماورا بنفش می شود.


چای سبز به بسیاری از مزایای پوست پیوند خورده است. ترکیباتی که در چای سبز به نام پلی فنول یافت می شود ، سلول های پوستی را که در حال مرگ هستند جوان می کند ، که نشان می دهد ممکن است برای بهبود زخم ها یا برخی از بیماری های پوستی مفید باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.